Jdi na obsah Jdi na menu

Odhalení:McLaren,Lotus,Ferrari a Sauber

27. 1. 2014

 Své vozy dohalily za posledních pár dnů také tyto týmy začněme McLarenem.

MCLAREN MP4-29

Stáj má za sebou ne zrovna lehké období,tým sice získal pár lidí z Red Bullu a Lotusu ale to nestačí.Loni nebylop ani jedno podio a stáj se to příchodem nových snaží napravit,tým naopak opouštějí Vodafone který nechce dál sponzorovat tým,Sergio Pérez který šel k Force Indii a Martin Whitmarsh (ex-šéf) o jehož dalších krocích ještě není rozhodnuto,týmu sice zatím velií Ron Dennis,ale mluví se že místo po Whitmarshovi převezme Eric Boullier který opustil Lotus.

Zde je foto nového vozu:

http://www.formula1.com/wi/gi/597x478/0bXI/manual/bevlne0cmaidim4.jpg

Jako první se k vozu vyjádřil Jonathan Neale,Výkonný ředitel:

"Ještě nikdy předtím jsme nezažili tak zásadní změny pravidel. Reagovat na změny a přitom stále tlačit věci na limit, to byla největší výzva letošní sezony. Ke změnám jsme přistoupili pragmaticky - uvědomovali jsme si, že spolehlivost ze začátku převáží výkonnost. Zimní testy nebudou o hledání o nastavení nebo o jemném dolaďování auta. Během zimy a případně i prvních závodů budeme muset naopak pracovat na výkonu auta, které je velkou neznámou v porovnání s ostatními týmy. 

 

Abychom mohli začít pracovat na výkonnosti, potřebujeme ale spolehlivý základ, který bude předvídatelně reagovat na změny. Porozumění ze strany inženýrů a designerů vozů bude letos mnohem důležitější než kdykoliv předtím. Letos bude ze všeho nejdůležitější závod ve vývoji auta během roku. Nemyslím si, že auto, které vyhraje první závod, bude tím, které bude vyhrávat po zbytek roku, jako tomu bylo v minulých letech. 

 

Bude záležet na schopnosti týmu reagovat na změny. My už jsme například museli změnit balíček, s kterým jsme chtěli jet na první závod. V tunelu i v CFD neustále objevujeme nové věci. Jakmile začne testování, nové myšlenky a nápady se jen pohrnou. To bude faktor, který rozhodne o vítězství a prohře v letošním šampionátu."říká Neale

Pak promluvil Sam Michael,Sportovní ředitel stáje a bývalí Technický Ředitel Williamsu:

"Není tajemstvím, že jsem zklamaný výkony z roku 2013. Teď se chceme vrátit na vítěznou cestu, to je smysl existence McLarenu. Před námi ale stojí dlouhá cesta, než se dostaneme zpět do pozice, ve které bude opět bojovat o šampionát. Dobré je, že už několik měsíců pracujeme na splnění tohoto cíle. Připojuje se k nám od příštího roku Honda jako nás dodavatel motorů a také jsme získali spoustu techniků, kteří se připojí k současnému týmu zde ve Wokingu.

 

Navíc zde máme dva mladé a talentované jezdce. Budoucnost McLarenu je světlá a momentálně jsme na cestě, která nás přivede zpět k vítězstvím. Naším hlavním cílem pro rok 2014 je neutuchající vývoj auta. Auto budeme během roku neustále vylepšovat a inovovat. Budete moci pozorovat rychle se měnící díly na autě, které budou prezentovat nové nápady. Nová pravidla poskytují unikátní výzvu. Snad zažijeme dobrou zimu, během které se MP4-29 ukáže jako dobré, rychlé a spolehlivé auto.

 

V Kevinovi a Jensonovi máme zajímavou dvojici, která reprezentuje slibné mládí a jednoho z nejuznávanějších pilotů v F1. Jenson nepřestává prokazovat, že jeho nepřeberné zkušenosti, schopnost se přizpůsobit podmínkám a ctižádostivost z něj dělají asi nejlepšího jezdce pro sezonu 2014, jakého byste, s ohledem na nová pravidla, mohli mít. Kevin je velmi motivovaný a chce se učit. Nepřesvědčil nás v McLarenu jenom svoji rychlostí a oddaností, ale také způsobem, jakým dokáže komunikovat s týmem. 

 

Podle mě bude klíčem pro první čtvrtinu roku konzistence. Během zimních testů bude extrémně důležitá, jednak aby si jezdci i tým mohl zvyknout na nové auto, a zadruhé proto, aby inženýři v MTC získali dostatek potřebných informací, které potřebují pro další vývoj auta."dodává Michael.

Pak přišla řada na jedničku týmu-Jensona Buttona:

"Letos se samozřejmě chceme vrátit zpět na čelo, oproti roku 2013 se chceme zlepšit. Momentálně je ale velmi těžké dělat jakékoliv předpovědi. Letošní extrémní technické změny budou mít podstatný vliv na rozložení sil v šampionátu. Musíme počkat a uvidíme, jak se věci vyvinou. Cílem je zažít čistou a produktivní zimu - už se těším, až se naučím nové věci o novém autě.

 

Chci, abychom se hned zkraje cítili dobře s naším balíčkem na trati. Čeká nás ale hodně učení. Pro nikoho nebudou nadcházející měsíce jednoduché. Naším cílem je se neustále zlepšovat. Součástí práce nás jezdců je přizpůsobovat se změnám. Po celou svoji kariéru jsem zažíval technické změny - jezdil jsem s motory V10 i V8, jezdil jsem s pneumatikami s drážkami i na hladkých, jezdil jsem s KERS i s DRS, měl jsem k dispozici kontrolu trakce ale jezdil jsem i bez ní. 

 

Jasně že nás čeká období zvykání si na novinky. Pro jezdce je to vzrušující doba. Ale já se na ni těším, bude to mentální výzva a ty já mám rád. Je to komplexní problém. Na začátku bude asi hodně řešení, ale časem se vytřídí a zůstanou ty nejlepší. Až do prvních testů v Jerezu se mojí hlavou budou neustále honit myšlenky na to, jaké nová auta jsou. 

 

S Kevinem jsem ještě neměl moc příležitostí se poznat, není moc příležitostí trávit spolu čas. To se ale změní, jakmile se začne testovat. Budeme spolu velmi těsně spolupracovat při porovnávání dat a sběru informací. Ale musím říct, že mě Kevin obecně hodně zaujal. Je jasné, že vloni odvedl skvělou práci a jezdil ve Světové sérii Renault skvěle. Být jezdcem F1 je těžká práce, ale já jsem absolutně přesvědčen, že on to zvládne."říká Button ve víře že sezona bude dobrá.

Pak se vyjádřil druhý pilot týmu a nováček Kevin Magnussen:

 "Mým současným hlavním cílem je poznat společnost a lidi v týmu. Chci znát všechny, se kterými budu během mé práce v týmu McLaren spolupracovat. Není žádným tajemstvím, že žiji ve Wokingu a do MTC docházím každý den. Každý dostupný den jsem trávil prací s inženýry a managementem týmu. Dobře se tak poznáte s lidmi z týmu, styl, jakým tým pracuje, a zvykám si na auto. Nový je také pro mě kokpit auta a všechny systémy, během toho neustále pracuji na své fyzické kondici. Jde o neustále učení. 

 

Pochopitelně jsem před svým prvním závodem za tým nervózní. Nikdy se nedostanete do bodu, kdy si řeknete, že jste pro svůj debut v F1 kompletně připraveni. Vždy můžete něco dělat, ale myslím si, že celý tým jde do zimních testů v nejistotě. Já se snažím, abych byl na začátek testů plně připraven, učím se rozmístění ovladačů v kokpitu [na volantu] a každý den jsem v posilovně. 

 

Pro mě je dobré, že změny přišly právě teď. V Jerezu si bude muset každý zvykat na nová auta. To smazává moje manko na ostatní jezdce. Determinantem úspěchu bude schopnost reagovat. Vím, že inženýři pracují na novinkách neustále, ale pořád je dost prostoru pro zlepšení. Věcí, která mě na McLarenu opravdu zaujala, je skutečnost, jak moc velký vliv jako jezdec máte.

 

Po každém testu na simulátoru nebo v kokpitu Vám inženýři opravdu naslouchají. Podruhé už vidíte, jak se vaše poznatky projevily a k jakým změnám došlo. Tým je opravdu velmi rychlý a motivovaný v rychlých reakcích. Jasně, ve Světové sérii je tým mnohem menší, chvíli mi trvalo, než jsem si na to zvykl. Ještě nikdy jsem také nezažil takový zájem ze strany médií."dodává Kevin.

Poté mpromluvil za tým i další junior-testman Stoffel Vandoorne:

"Jsem pochopitelně moc rád a nadšený tím, že si mě tým vybral jako testovacího jezdce. Budu spolupracovat s ostatními jezdci a vyvíjet auto na simulátoru. Simulátor znám od doby, co jsem se stal členem program McLarenu pro mladé jezdce. Také mě čeká série GP2 v týmu ART. Budu tedy na hodně závodech. Chci se sžít s týmem a být k dispozici Jensonovi a Kevinovi kdykoliv budou potřebovat.

 

Letos bych chtěl vyhrát GP2, což by mi mohlo pomoci ke vstupu do F1. Chci být ale hlavně v pozici, kdy budu pomáhat týmu. V továrně McLarenu se snažím být co nejčastěji. V současnosti je to minimálně jednou týdně. Hodně pracuji i na své fyzické kondici, je to pro mě skvělé období."dodává Vandoorne.

LOTUS E22

Lotus opustila spousta lidí včetně šéfa Boulliera,Jezdce Kimiho Räikkönena,technika Jamese Allisona a pravděpodobně i testmana Davide Valsecchiho.

Vyjádření k novému vozu Lotus nepodal,jediné novinky jsou že týmu bude šéfovat Gerard Lopez,majitel GENII Capital.

Foto:

http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2014/01/lotus-e22-886x566.png

FERRARI F14T

Marranellští získali hned několik posil-Allisona z Lotusu,de Beera z Lotusu,Räikkönena z Lotus a tak dále....Tým nechal fanoušky na Internetu rozhodnout o názvu nového vozu v možnostec byli F14 Scuderia,F14 Maranello,F14T a F166 TURBO.F14T se stalo vítězným.

K novému vozu jako první promluvil prezident automobilky Luca di Montezemolo:

"Říká se to každý rok, ale letos je to ještě důležitější než kdy dříve. Jsem sebejistý, protože věřím, že máme silný tým a máme všechny ingredience, abychom byli úspěšní. Máme velmi silnou jezdeckou dvojici,"začal Montezemolo který je nakonec i rád za návrat Kimiho Räikkönena.

"Nyní je čas vyhrávat,věřím našemu novému technickému řediteli, Jamesovi Allisonovi, stejně jako lidem, kteří staví nový, velmi komplikovaný motor. Náročný bude začátek, vždy, když přicházejí nová pravidla, je to zpočátku těžké, ale já jsem si jistý, že to můžeme zvládnout."dodává Montezemolo.

Poté přišla řeč na Stefana Domenicaliho,šéfa týmu:

"V posledních letech byly velmi důležité a významné personální změny i investice, které jsme učinili. Některé tyto změny byly senzačnější co se jmen v F1 týče, jiné méně, ale všechny byly důležité,"upozornil a dodal, že sezóna bude dlouhá a proto především v začátku bude důležitá spolehlivost."Musíme také udržet krok při vývoji aerodynamické stránky, což se nám loni nepodařilo."  

"Letos to bude komplexnější, protože si musíme poradit nejen s novým autem a novým systémem, ale také novým přístupem k plnění a spotřebě paliva. A také práce při zastávkách v boxech. Tyto věci musíme vzít v úvahu a očekávám, že se naši inženýři lépe zapojí, aby odvedli opravdu dobrou práci.

Určitě očekávám, že první testy budou pro všechny náročné, musí se toho zvládnout opravdu hodně. Nejdůležitější je, abychom se vyhnuli neúspěchu kvůli tlaku, který je na nás vyvíjen. Musíme být soustředění a musíme se ujistit, že odvedeme dobrou práci,"dodává Domenicali.

Foto vozu:

http://speedblog.speed.com/speed/wp-content/uploads/2014/01/f14t-front34.jpg

Poté promluvil Fernando Alonso,jeden z pilotů týmu:

"V posledních letech jsme byli blízko a letos se o to pokusíme znovu. Hodně se toho letos změní, musíme se adaptovat, změnit jezdecký styl a já se na to těším. Na papíře bychom já a Kimi měli být silní, získali jsme v kariérách v F1 úspěchy. Každý rok ale začínáte ale od nuly a musíte objevovat nové věci. Pokud se nám podaří odvést dobré výkony pro Ferrari, budeme mít silný tým. Pokud ne, jiný tým bude mít silnější dvojici. Je to na nás, abychom ukázali výsledky"řekl Alonso.

Poté si vzal řeč dokonce i Kimi Räikkönen:

 "Cíl je stále stejný - odvést co nejlepší práci, vyhrávat závody a pokusit se získat titul. Čas ukáže, jak to dopadne." 

"Fernando i já se oba budeme hodně snažit. Oba chceme vítězit a přinést titul zpět do Ferrari. Ale záleží na spoustě dalších věcech-obzvlášť se všemi těmi změnami pravidel-a ty ovlivní, jestli budou výsledky podle našich představ. Myslím však, že oba jsme více než schopni být na stupni nejvyšším a vyhrávat. Nevíme, co očekávat, ale v tom krátkém čase, který jsme měli k dispozici jsme se připravili jak nejlépe to šlo"  říká Fin který je jak vidět na novou sezonu a výzvu natěšený.

Poté jako poslední mluvil Technický ředitel stáje-James Allison:

"Rok 2014 je pro nás poprvé po mnoha letech možností vyvíjet motor od naprostého začátku. To bezpochyby přinese mnoho různých rozdílů mezi různými továrnami a činí to z motoru mnohem důležitějším faktorem výkonů než tomu bylo v minulých letech," 

 "Myslím, že tím bude spolehlivost, ta bude hlavní,"dodává Allison.

SAUBER C33

Tým Sauber měl v průběhu roku 203 různé finanční potíže,výsledkem ale je ´´´jen´´odhcod Nica Hülkenberga k zpět Force Indii a Robina Frijnse k Caterhamu.Do týmu pak s penězi přišli Sergej Sirotkin,který nakonec v roce 2014 závodit nebude,Giedo van der Garde který přišel od Caterhamu je novu týmovou trojkou a má pěníze od McGregor a Adrian Sutil s penězi pravděpodobně od Medionu a Capri-Sonne.

Jako první se k novému vozu vyjádřil Hlavní designér stáje-Eric Gandelin:

"Radikální změny technických pravidel pro rok 2014 znamenají, že je ještě obtížnější hádat vývoj nového ročníku F1. Víme, jaký balík jsme zde poskládali dohromady a jsme spokojeni s tím, co jsme dokázali, ale je těžké odhadnout, v jaké síle jsou naši soupeři," popisuje.

"Nejdříve si uděláme obrázek během prvních testů. Cesta, kterou jsme se při vývoji C33-Ferrari vydali nám dovoluje maximální flexibilitu a můžeme tudíž reagovat velmi rychle. Je také jasné, že důležitým faktorem bude v prvních závodech spolehlivost. To je oblast, která je naší hlavní prioritou

"To nám na jednu stranu dává čas maximalizovat výkon těchto součástí, na druhou stranu také můžeme otestovat všechny systémy na trati, což považujeme za klíčové, když vezmeme v úvahu všechny technické změny"dodává Gandelin.

Poté si vzala slovo šéfka stáje Monisha Kaltenburn:

"Nechali jsme za sebou velmi náročný rok. První polovina roku 2013 byla pro nás velmi obtížná, ale ve druhé jsme již udělali významný pokrok. Během té doby jsme se toho hodně naučili a tuto lekci si s sebou neseme i do nové sezóny" 

"Kvůli radikálním změnám technických pravidel je nemožné něco předvídat. A to ještě víc, než tomu bývalo v minulosti a dojmy, jak si jednotlivé týmy vedou, si budeme muset učinit až po skončení testů. Tehdy také zveřejníme naše cíle pro rok 2014. Jedna věc je jistá: především na začátku bude hlavním prvkem spolehlivost."

Nezapoměla tak promluvit oběma jezdcům-Guierrezovi který u týmu závodí už od loňska a nově příchozímu Sutilovi:

"S Adrianem jsme sledovali delší dobu a byli jsme s ním v kontaktu od září. Proto jsem obzvlášť ráda, že jsme jej získali do týmu. Opakovaně ukázal svou rychlost a nechybí mu ani zkušenosti, protože tohle bude jeho sedmý ročník v F1. Ve světle novinek je tohle výhoda, která by se neměla podceňovat" 

"Co se Estebana týče, již dlouho ho považujeme za talentovaného závodníka a velmi dobře jej známe, protože jeho spojení s týmem funguje již řadu let. Loni měl obtížný start, ale zvládl se neustále zlepšovat. Také velmi dobře zapadl do týmu a jsme si jistí, že své zkušenosti přenese výsledky."dádáva Kelternburn.

Pak promluvil zkušenýAdrian Sutil:

"Strašně se těším na testy v Jerezu, nastává nová éra. Hodně se toho změní, musím poznat i spoustu nových lidí a čeká nás spousta práce. Příprava šla dobře a uvidíme. Vzhledem ke všem těm novinkám si musíme zvykat na nové věci."

Pak Sutil pormluvil o dalších věcech,mimo jiné i proč má číslo 99:

"Každý chtěl nižší číslo, já šel po tom nejvyšším, vždycky je mým cílem maximum. Vždy se snažím, abych se zlepšoval, takže mým cílem je být lepší"říká Sutil

"Nové auto je vždy těžké a člověk potřebuje chvíli čas se přizpůsobit. Ale nyní je to kompletně nové auto, takže to není výhoda či nevýhoda pro nikoho a já jsem připraven. Největší výzvou podle mě bude zmaximalizovat to, co máte k dispozici a pro nás závodníky bude následující ročník náročný, například kvůli práci s palivem, které se budeme muset naučit zvládat."dodává Němec.

Pak promluvil i Mexičan Esteban Gutierrez:

 "Ano, už cítím ten adrenalin,bude to vzrušující sezona a bude to velké dobrodružství a z technického pohledu to bude velmi náročné, proto bude důležité znát lidi, se kterými pracujete. Loňský ročník pro mě znamenal velkou lekci a hodně jsem se toho naučil a díky týmové práci jsem byl schopen se zlepšovat. Cítím, že jsem připraven na další krok."

"Chci dosáhnout toho, abych byl lídrem týmu. Je to můj druhý rok jako závodník F1, mám zkušenosti a přichází spousta nových věcí. Myslím, že můj vztah s týmem je důležitý, abychom docílili našich očekávání. Můj přistup musí být jiný než loni. Jsem v bojové náladě," říká natěšený Mexičan.

Foto Sauberu C33:

http://www.autoblog.gr/wp-content/uploads/2014/01/Sauber-C33-Ferrari-700x383.jpg