Jdi na obsah Jdi na menu

Force India odhalila nový monopost VJM07

22. 1. 2014

 A je to tady!První monopost roku 2014 je sice odhalen,ovšem Force India prozradila že Nos vozu se ještě bude mírně měnit.

"VJM07 vypadá ohromně a nové zbarvení odráží způsob, jakým se Sahara Force India vyvíjí. Vždy jsem věřil, že naše vozy jsou nejpohlednější, přidání černé jako naší hlavní barvy jim však dodává divoký vzhled,"říká Vijay Mallya,majitel a šéf stáje

"Nová pravidla pro nás představovala obrovskou výzvu, jsem však velmi hrdý na způsob, jakým jsme zvolili, a na směr technického týmu. Bude to fantastické sledovat, jak si různé týmy vyložily pravidla. V této fázi je nemožné předpovědět, kdo odvedl nejlepší práci"dodává

A co technik Andrew Green?

Téměř každý díl je nově navržen - od předního křídla až po difuzor. Genetika vozu VJM07 sice vychází z loňského vozu, museli jsme však stejných výsledků dosáhnout mírně odlišným způsobem.

Obrovskou změnou bylo zapracování všech změn pohonné jednotky - jde o největší změnu, jakou jsem ve sportu zažil od roku 1990, kdy jsem začal. Chlazení je největší výzvou. Většinu loňského léta jsme trávili tím, abychom porozuměli požadavkům pohonné jednotky na chlazení a tomu, jak ho nejlépe v šasi optimalizovat."říká Andrew Green,Technický ředitel týmu

"Náš nos je ve specifikaci pro prezentaci a později budeme mít novější přední část, která je potenciálně dost odlišná.

Museli jsme zvolit celkem pragmatický pohled a říct si, že musíme jít testovat, takže jsme museli vzít hned první verzi vozu. Chceme posunout hranice nárazové struktury, protože víme, jak důležité jsou pro celé auto. Nemáme ale zdroje na to, abychom to tlačili až na limit od prvopočátku, proto jsme potřebovali mít něco pro jistotu.Vysvětluje Green

 

Nos, který je při prezentaci na voze, je tou jistotou. Máme auto, s nímž můžeme testovat a závodit. Před několika týdny jsme začali v designu tlačit na hranice, protože si myslíme, že se na tom dá získat výkonnost. Dokončujeme nové koncepty,"

"Významná je změna předního křídla, jde o zcela odlišný koncept pro rok 2014. Vizuálně tvoří jednu z největších změn. Šlo o velký úkol přepracovat veškeré ty aerodynamické struktury zepředu dozadu k menšímu zadnímu křídlu.p´Pokračuje Green

Ztráta spodního zadního křídla vede k významné ztrátě výkonnosti. to křídlo pomáhalo spojit difuzor s horním křídlem a dodávalo těmto dvěma oblastem mnoho podpory. Bez něj to bude velmi těžké získat výkonnost, půjde o oblast, kterou bude těžké udržet stabilní.

 

Došlo tedy k velké ztrátě u hlavních aerodynamických čísel, poklesly ale i ta týkající se odporu, kde došlo také k velkým ztrátám"dodává Green. 

A jak vůz vypadá?podávejte se na fotku v naší galerii na Facebooku:

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=399151350220993&set=a.250732455062884.60624.249731225163007&type=1&relevant_count=1